14. október 2009 SASCHA KUTZ ist hier / Саша Куц тут

Gutten Tag!

V pondelok vecer teda prisiel ten slavny cas (na ktory som aj tak trochu v duchu tesil) a dostavil sa moj novy kolega, ale hlavne spolubyvajuci – SASCHA KUTZ od Hamburgu. Tato slavnostna chvila sa celkom rychlo zmenila na tvrdu realitu, ked som dlhoocakavanu (najma na zahnanie vecernej nudy, ktora sa sem tam dostavila) posilu spoznal.
Takze SASCHA…v skratke.. 24 rocny student priemyselneho manazmentu v Hamburgu, hrac na trombone v kostolnom zbore, ale hlavne najvacsi fanusik zabavnych parkov na svete.
Do Dolyni sa dostavil v pondelok vecer po lete z Hamburgu do Lvova, kde ho mal cakat zastupca AIESECu, ale zial necakal. Nastastie vie po rusky, kedze skoro rok pracoval ako dobrovolnik v ruskom detskom kempe, preto nemal velky problem sa dostavit. Tak po prichode sme sa zoznamili, este sa ani nevybalil a uz sa pomaly hrnul k mojmu notebooku, aby napisal na svoj BLOG…no horsie ako ja:)

lutz v kuchyni
SASCHA nanestastie trpy nejakou alergiou (horsiu ako ja), takze kupelnu dokaze obsadit na pol hodinu a viac (viac ako ja). Aj ked som mu vysvetlil, ako spravne narabat so zazracnym kohutikom na studenu vodu, asi stale nema tie spravne “skilly”…ked sa umyval, myslel som ze zomiera…vykriky, nadavky a asi aj plac. Prisambohu. Aj dnes rano (vstava uz o siedmej, aby si este precital bibliu, a pripravil sa na den, co je chvalihodne, lenze suchoce, mrvi sa, vrti sa, skriabe sa…no viac ako ja:)) … zajtra mu navrhnem presun do kuchyne) som z kupelne pocul same neprijemne zvuky, vrzgy, skripot, smiech cez slzy a tak som sa radsej schoval pod  vankus.
Sem tam si nieco hovori sam pre seba a takisto ma tu specialnu vlastnost, ze ked ho napadne nieco “strasne” smiesne (napr. ako pred piatimi minutami, ked zistil ze v Rusku je Supermarket 5 a na Ukrajine Supermarket 555) sa zacne z nicoho nic smiat…
Vcera mi pri pivku (jednom, co bolo asi prve a posledne v tomto kvartali, ako mi dnes oznamil “I’m not used to have more than einz or zwei per week or zwei weeks) vysvetlil jeho plany na buduci rok, ktore ma rozratane na dni. Na Ukrajine planuje zostat do polovice marca, potom nejde domov, ale do priamo Frankfurtu, odkial uz ma booknutu letenku na cestu okolo sveta…teda na cestu za zabavnymi parkami (www.coasterfan.de – jeho web) Z Franfurtu leti do Sydney, kde ma v plane 6 tyzdnov oberat pomarance, nasledne chce ist autobusom po Australii a urobit si potapacsky kurz v Cairns (den zaciatku kurzu som si nezapamatal), odtial presun do Aucklandu a 3 tyzdne cestovat po Novom Zelande autom, potom preskocit pacifik do LA a to bude jeho startovacia pozicia pre velky trip po zabavnych parkoch v USA (Kalifornia, Texas, Florida a vychodne pobrezie).. V septembri sa vracia domov…
Samozrejme, ze mu drzim palce, ale jeho plan uz teraz par trhlin ako napr. ze na Ukrajine moze zostat maximalne 3 mesiace, a to este ani nezacal robit… o oberani pomarancov len pocul, este nema nic vybavene a najma ma naplanovane si tu v Dolyne urobit korunku do zubu, co nestihol doma a este sa nam v chladnicke bude 4 tyzdne chladit vakcina proti tuberkuloze, ktoru si chce dat tu pichnut…no som zvedavy teda ako mu to vyjde, kedze ja uz po Kanade  neplanujem na dlhsie ako 21,5 dna.
Ale takto po dvoch dnoch mozem teda povedat, ze asi nebude s nim nejaky problem, je to slusny chlapec a dobrak, ale asi vela zabavy s nim nebude…hlavne som nemal hovorit, ze som bol v Six Flags New England a ze by som rad siel na najlepsi rollercoaster Kingdaka v New Jersey, lebo uz som pasovany za mega fanusika zo Slovenska:)
SASCHOV prichod priniesol samozrejme pod mojim vedenim aj nove investicie do “kvartiru”, takze uz nam tu hraje kvalitne radio za 6 euro znacky KIPO, model KB-AC085 (Stryj FM), mame rohozku, viacej jedla v chladnicke, nove pohare a pribor + smetny kos.

ladnicka
Najma rohozka sa velmi zide v tomto case, kedze vcera zacalo snezit a prestalo az dnes rano…a to bolo este v pondelok 15 stupnov a slnecno…teraz je nad nulou a hlavne paradna clapkanica, ktora je na ukrajinskych chodnikoch a cestach minimalne 7-nasobna oproti nasej.
Prival snehu priniesol pozitivum v tom, ze sa prerusila dodavka elektriny v starej casti Dolyni, takze sa dnes neslo do prace. Namiesto toho som teda opat rucne pral..tentokrat nielen tricka a delikatnu cipku na trenkach, ale aj vacsi kaliber ako nohavice a “trigovicu”..som teda zvedavy ako to dopadne a najma kedy to vyschne:)
Dnesok sa niesol aj v znameni integracie do Dolynskej society, kedze sme boli pozvani na otvorenie fotoklubu v miestnom muzeu..Z cudzincov mali vsetci velku radost, kavicka, keksy…moj rychly vyber fotiek mal celkom uspech, takze spokojnost je namieste:) Takisto sme pozvani (ja, SASCHA, Taras a Oxana) na piatok vecer k jednemu starsiemu americkemu paru z Aljasky, ktori tu posobia ako dobrovolnici Peace Corps za ucelom rozvoja komunit (preto ten fotoklub). Pomaly zistujem ze Dolyna je minimalne multikulti ako Londyn, alebo Chicago.
Dnesny vecer som zavrsil skvelym objavom v supermarkete a to kaviarom za “babku”…takze spolu s pecivkom, cheddarom a najlepsou horcicou v historii mi pomohli prekonat SASCHOV smiech v pozadi…asi mu tu “sehr funny” knizku schovam…

Herr Obersturmkommandant Anton

fotoklub

Leave a comment